O CIM-UVigo volve a acoller aos Campus Científicos de Verán

Foto de familia das e dos participantes nesta primeira quenda do campamento

A Universidade de Vigo participa por noveno ano consecutivo nunha nova edición dos Campus Científicos de Verán – Campus do Mar 2019, un programa dirixido a alumnas e alumnos de 4º da ESO e 1º de Bacharelato cun currículo académico excelente aos que ao longo de toda unha semana se lles dará a oportunidade de traballar en contacto directo coa realidade profesional das investigadoras e investigadores universitarios, de maneira que as súas experiencias lles axuden a definir os estudos que terán que elixir en apenas un par de anos. Trátase, sobre todo, de reforzar neles e nelas o gusto pola ciencia e incentivar as vocacións científicas.

Dende este luns e ata o vindeiro 27 de xullo participarán neste campus un total de 120 alumnos e alumnas repartidos en catro quendas de 30 estudantes. En cada quenda as/os participantes divídense en cadanseu proxecto de achegamento científico (sete ou oito alumnos/as por proxecto) no que traballarán durante toda a semana para o último día facer unha presentación pública dos resultados obtidos ante o resto de compañeiros/as e docentes. As actividades arrancaron este luns na sala 1 do edificio Miralles coa benvida do reitor, Manuel Reigosa, quen se amosou moi satisfeito porque tiveran elixido Campus do Mar para realizar a súa primeira incursión en temas de investigación e de coñecemento universitario. “A maioría de vós tedes un perfil moi científico e agardamos que estes días aquí vos sirvan para definir un pouco mellor a vosa vocación e que así vos sexa máis doado elixir titulación”, subliñoulles o reitor.

Divididos en catro proxectos científicos creados ex profeso para eles

Tras as explicacións da coordinadora do campus  e a realización dun pequeno test de avaliación inicial de coñecementos –totalmente anónimo-,  cada grupo dirixiuse aos seus respectivos lugares de traballo para os vindeiros días, dependendo cal dos catro proxectos científicos que deseñou para eles Campus do Mar elixiran.  Os que escolleron o proxecto Fondos mariños: quen vive aí? desprazáronse ata a Estación das Ciencias Mariñas, Ecimat, de Toralla, onde ao longo de toda a semana participarán nunha versión simplificada dunha campaña de investigación oceanográfica centrada no estudo de temáticas relevantes no campo da ecoloxía mariña como son as comunidades bentónicas.

O resto de talleres son: Invádennos, e agora que?, acerca das consecuencias das especies invasoras en ecosistemas costeiros e o cambio global; E ti, de quen es?, dirixido a achegar ao alumnado á utilización de técnicas comúns nun laboratorio de xenética molecular e a aplicar ditas metodoloxías dentro dun contexto real de estudo da biodiversidade, e Unha praia moito máis que area e auga, no que a través dos sedimentos que recollan nunha praia tratarán de achegarse á súa historia e características para tratar de comprender mellor a relación dos mesmos coa dinámica costeira.

Estas actividades foron dirixidas por persoal científico e técnico do Centro de Investigación Mariña da Universidade de Vigo e estiveron cofinanciadas pola Xunta de Galicia e a Unión Europea, a través do seu cofinanciamento ao abeiro do Programa Operativo FEDER/FSE Galicia 2014-2020.

Laboratorio, saídas de campo, visitas…

Polas mañás os estudantes combinarán os traballos nos laboratorios nos seus respectivos proxectos con saídas de campo para recoller mostras e, xa pola tarde, terán a oportunidade de asistir a diferentes actividades de deporte e lecer, incluíndo un bautismo de surf na praia de Patos, en Nigrán, con visitas a diferentes lugares de interese como o Museo do Mar de Galicia, Porto de Vigo, etc.

Tras as boas valoracións de edicións pasadas, este verán repetirase tamén a experiencia da realización dun obradoiro de comunicación impartido por persoal da Facultade de Ciencias Sociais e Comunicación, que lles axudará a crear e executar presentacións de proxectos e traballos dun xeito máis efectivo. Ademais, estes traballos estarán tamén guiados por un equipo de docentes da Facultade de Ciencias da Educación e do Deporte do campus de Pontevedra, pois o obxectivo é axudar aos participantes a desenvolver as súas capacidades comunicativas e divulgativas transmitindo os coñecementos adquiridos durante a súa estadía en Vigo.

Andalucía e Madrid, principais lugares de procedencia

Os Campus Científicos de Verán están organizados conxuntamente polo Ministerio de Educación e Formación Profesional e a Fundación Española para a Ciencia e Tecnoloxía, unha fundación pública dependente do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.  En total, hai 13 campus de excelencia participantes en toda España, con máis de 1500 estudantes matriculados, dous deles en Galicia: Do Mar, na UVigo, e Vida, na Universidade de Santiago de Compostela.

Dos 120 estudantes que este ano visitarán Vigo, arredor dun 70% son mozas e o 30% restantes mozos. Por comunidades de procedencia destacan Andalucía (con 22 estudantes), Madrid (20), Castela León (17) e a Comunidade Valenciana (14), se ben a listaxe inclúen tamén lugares como Canarias, Asturias, Aragón, Murcia, País Vasco, Baleares, Aragón, Castela A Mancha, Estremadura ou a propia Galicia, de onde proveñen oito destes estudantes.